مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 02:552021-08-13سياسي

فارس من | آیین های معنوی نطنز در حال فراموشی


مساله مهمی که دو سال است ما را با مشکلاتی مواجه کرده اپیدمی کرونا است که نه تنها آیین های معنوی این شهرستان را درگیر خود نموده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، چندی قبل در سامانه فارس من موضوعی با عنوان آیین های معنوی نطنز در حال فراموشی ثبت شده بود.

با نزدیک شدن به ماه محرم و آغاز اجرای این آیین ها مسؤولان شهرستان نطنز درصدد اجرا نشدن آن ها به خاطر ویروس منحوس کرونا می باشند که اگر این اتفاق برای سال دوم رخ دهد این سرمایه های ارزشمند معنوی را به خطر خواهند انداخت.

یکی از این تعزیه خوانان در این خصوص گفت: شهرستان نطنز با قدمت دیرینه و فرهنگ غنی دارای میراث فرهنگی ملموس و ناملموس فراوانی است که شهرستان نطنز به عنوان یک شهر مهم گردشگری و توریستی در ایران شناخته شده است.

وی افزود: در این میان میراث معنوی یا ناملموس نطنز به خاطر این فرهنگ دیرینه با روحیه مردم شهرستان بسیار آمیخته شده است و نه تنها جنبه هنری بلکه جنبه اعتقادی دارد، آیین ها یا آداب و رسوم مردم نطنز ریشه در تمدن و فرهنگ بالای 6 هزار ساله دارد و به قبل و بعد از اسلام برمی گردد.

این دوستدار تعزیه ادامه داد: بعد از اسلام و پذیرفتن اسلام توسط به صورت اختیاری توسط مردم ایران و ارادت خاص مردم به ائمه طاهرین سلام الله علیها نه تنها این بزرگواران به عنوان امام و پیشوا و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من | آیین های معنوی نطنز در حال فراموشی

فارس من | آیین های معنوی نطنز در حال فراموشی